"Едва 8% от всички проверки на Агенция „Медицински одит“ на жалби от пациенти - най-вече за смъртни случаи, показват наличието на лекарска грешка". Това каза в „Хоризонт“ проф. Златица Петрова, директор на Изпълнителната агенция "Медицински одит", която е контролиращ орган на Министерството на здравеопазването.

Най-сериозните проблеми са свързани с болниците-търговски дружества и метода на финансиране на клиничните пътеки, които водят след себе си последствия, свързани с качеството на медицинската дейност. Сега няма диференциална диагноза и пациентът, когато влезе в болницата, му се прави определен пакет от изследвания, който не винаги потвърждава диагнозата. Трябва да се направят още няколко изследвания, които да подкрепят или отхвърлят диагнозата, но, тъй като болницата няма пари, тя приключва само до там, докъдето ѝ дават право, каквото й позволява клиничната пътека. Какво става!? Един инсулт може ли за три дена да бъде излекуван? Риторичен е въпросът. Но ето, клиничната пътека казва: 96 процента от пациентите се лекуват за три дена.

Според медика е променена целта, с която са създадени пътеките, а именно да се гарантира стандарт на обслужването. Тя е категорична и че е необходима инвестиция в качеството, за да има добро здравеопазване у нас.

"Според данни на Евростат, пациентите в Европа, които чувстват че има нарушение на правата им се обръщат първо към ръководството на болницата, а после към ведомството. У нас търсят първо медиите. Това обаче не говори за институционално недоверие а за обществена култура", издаде Петрова.