“Органик БГ” работи само по собствени рецепти

“Органик БГ” е първата българска фирма, която произвежда мътен, нефилтриран и непастьоризиран ябълков оцет. В момента разработва нови продукти, които не са познати на родния пазар. Един от тях е оцетът от годжи бери.

“Такъв не е правен и по света”, казват от “Органик БГ”.

 За тази иновация фирмата е отличена с първа награда “Иновативен продукт” на Международния панаир в Пловдив, преборвайки конкуренцията с представители на институти, професори и много по-големи фирми. Определят се като “млади, иновативни, обичащи риска, дошли от големия град на село. А не обратното”

Базата на фирмата се намира в село Долно Белотинци, област Монтана.

От там идва и натуралният оцет. Той е различен от рафинирания и дестилиран, който обикновено се консумира от повечето хора. Продктът се прави от прясно пресовани ябълки и се оставя да зрее в резервоари, като по този начин повишава своите здравословни качества чрез естествена ферментация. Когато е зрял,оцетът съдържа субстанция, наречена “майка”.

Това е тъмна, мътна, паяжинообразна субстанция, формира се от естествено срещащия се пектин в ябълките. Наличието ѝ показва, че най-добрата част на ябълката не е била унищожена. Оцет, съдържащ “майката”, има ензими и минерали, които други оцети не могат да съдържат заради процеса на филтриране и пастьоризиране.

“Това е най-питателната част на ябълковия оцет и е много полезна за храносмилането”, казват от компанията.

Продуктът се бори с инфекциите, детоксикира, регулира кръвното налягане и подобрява метаболизма. Подходящ е и при контрол на теглото, както и при главоболие.

“Ние сме малка семейна фирма, специализирана в производството на натурални, биологично сертифицирани оцети, които са изработени от плодове”, казват от “Органик БГ”.

Въпреки че е малък семеен бизнес, той е и много рисков, тъй като продуктите са непознати и не е сигурно дали ще успеят да се наложат на пазара.

Определят бизнеса си като “голям”, защото не правят компромис с качеството. А това са постигнали съвсем сами.

“Всички идеи, които сме имали, сме ги осъществили с цената на много безсънни нощи и лишения, са лично наши. Постигнахме всичко стъпка по стъпка, без ничия помощ”, казват те.

Плановете им за следващите 5 години включват разширение на производствената база и обогатяване на гамата продукти, които предлагат.