Китайски и австралийски изследователи са открили над 160 000 нови вида вируси с помощта на изкуствен интелект (ИИ), предаде Синхуа.

Екип от учени от Университета в Сидни и Университета "Сун Ятсен" в Китай разкриват в проучване, че са използвали нов инструмент за машинно обучение, за да открият 161 979 нови вида вируси на рибонуклеиновата киселина (РНК).

„Изследването е най-мащабното за откриване на вирусни видове, публикувано някога“, написаха изследователите в съобщение за медиите.

Учените смятат, че инструментът за машинно обучение може значително да помогне за идентифицирането на още милиони вируси.

„Това е най-големият брой нови видове вируси, открити в рамките на едно проучване, което значително разширява познанията ни за вирусите, които живеят сред нас“, каза Едуард Холмс, старши автор на проучването от Факултета по медицински науки към Университета в Сидни.

За да направят това откритие, изследователите създават инструмент за машинно обучение, наречен LucaProt, който може да изчислява сложна геномна информация и огромни данни за генетични последователности.

Изследването е публикувано в Cell, пише БТА.