За изясняване на фактите се назначава проверка по документи на изпълнителя на медицинска помощ - ще ви уведомят за резултатите задължително
В своите три приемни, намиращи се в Централното управление на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), както и в офисите на всяка регионална здравноосигурителна каса (РЗОК) и нейните подразделения в по-малките градове всеки може да получи полезна информация, свързана с дейността на НЗОК, която е предназначена за здравноосигурените граждани, а именно:
- Какви медицински услуги може да получите в извънболничната помощ;
- Какво трябва да знаете, ако ви предстои да постъпите в болница;
- Как да постъпите, ако са ви необходими лекарства, за които заплаща НЗОК;
- Какво е необходимо, ако имате нужда от медицинско изделие или помощно средство;
- Подробности за смяната на вашия личен лекар;
- Денталните услуги, на които имате право по линия на НЗОК;
- Необходимите документи и стъпките, които са нужни за лечение в чужбина;
- Консултация по възникнал конкретно за вас медицински казус.
Кой гарантира правата и задълженията на здравноосигурените лица?
Националните рамкови договори за медицински и за дентални дейности създават условия за гарантиране и упражняване на правата на здравноосигурените лица в съответствие с действащото законодателство в Република България.
Всички здравноосигурени граждани имат равни права и достъп при получаване на извънболнична и болнична медицинска и дентална помощ независимо от тяхната раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.
Какво да направите, ако правата ви са нарушени?
При нарушаване на права на задължително здравноосигурените лица, свързани с оказана медицинска и дентална помощ от лекари, лекари по дентална медицина или от лечебни заведения за болнична помощ, сключили договор с Националната здравноосигурителна каса, гражданите имат право да подават писмени жалби до директора на съответната РЗОК или до управителя на НЗОК. За изясняване на фактите се назначава проверка по документи на изпълнителя на медицинска помощ (или на лечебното заведение), като жалбоподателят задължително се уведомява за резултатите.
Къде да получите повече информация и консултации?
За целта здравноосигурените граждани могат да посетят приемните на РЗОК или да се обадят на телефоните в отделите за работа с граждани.
Приемна за консултации на граждани:
София 1407, кв. “Лозенец”, ул. “Любата” №15. Приемното време за граждани е от 9 до 17,30 ч всеки работен ден от седмицата.
Можете да се свържете и на 02/965 9387 - за набиране от аналогов и от мобилен телефон.
Приемна за консултации на граждани за здравноосигурителните им права в европейската общност:
София 1407, кв. “Лозенец”, ул. “Кричим” №1
Приемното време за граждани (европейски регламенти, двустранни спогодби за социално осигуряване, координация на системите за социална сигурност, удостоверителни документи за страните от ЕС) е от 9 до 17,30 ч. всеки работен ден от седмицата.
Телефоните на приемната са 02/965 9116 и 02/965 9158.
Приемна за консултации на граждани по въпроси, свързани с подаване на заявления за одобряване на лечение в България и чужбина по реда на Наредба № 2 от 27.03.2019 г.:
София 1407, кв. “Лозенец”, ул. “Кричим” №1
Приемното време е от 9 до 17,30 ч всеки работен ден от седмицата.
Контактите на районните здравноосигурителни каси в страната може да намерите на сайта на институцията.
Намирам се в сградата на НЗОК, за да ви покажа, че тук можете да научите повече за своите здравни права и да зададете въпроси, свързани с личния ви лекар, лечението в болница, получаването на лекарства, възможностите за лечение в чужбина и какво ли още не...
Аз съм Асен Блатечки и ще ви говоря за здраве, защото съм част от "НЗОК за теб".
Оказва се, че можете да получите цялата тази информация лично от компетентните служители на НЗОК в цели три приемни за граждани. Тук са отговорите на всички ваши въпроси, свързани с медицинското обслужване и лечението в България и в чужбина.
Във всички 28 регионални каси в цялата страна също има приемни, където ще бъдете консултирани за всичко, свързано със здравната каса.
Просто погледнете контактите на нейния сайт, където освен локацията ще видите и работното време на всички приемни.
Не се колебайте да ги посетите! Убедете се сами, че тук работят за вас!
ВЪПРОС НА СЕДМИЦАТА
Трябва ли да заплатите в лечебното заведение упойката, която ще ви бъде поставена при извършването на оперативна интервенция?
Упойката е включена в цената на дейността, заплащана от НЗОК. Пациентът не дължи заплащане, ако е здравноосигурен и постъпва с направление за хоспитализация (бл. МЗ-НЗОК №7) в лечебно заведение, сключило договор с НЗОК по тази клинична пътека или амбулаторна процедура.
Коментари