Всяко второ дете в България между 7 и 18 години е консумирало енергийни напитки. Резултатите са от национално представително проучване за хранителните навици на децата у нас.
То е проведено в периода юни – юли 2024 г. по поръчка на Лидл България и реализирано от изследователска агенция Blue Point.
Проучването е част от дългосрочната информационна кампания на смарт ритейлъра под надслов #ХраненеСмисъл, чиято основна цел е да повдигне сериозен и систематичен обществен разговор по темата за здравословното и осъзнато хранене. Партньори на инициативата са Национална асоциация „Практическа диететика и интегративна медицина" (НАПДИМ), Медицински университет „Проф. д-р П. Стоянов" – Варна и Национална асоциация „Родители".
На въпроса „Колко често консумираш всяка от следните храни?", между които един от възможните отговори е „енергийни напитки", всяко второ дете в България между 7 и 18 години споделя, че поне веднъж е консумирало енергийна напитка.
Във възрастовата група 7–13 години делът на децата, консумирали енергийни напитки, е 32,5%, което е всяко трето дете, а във възрастовата група 14 – 18 този дял е 73 на сто или почти три от всеки четири деца. Разликата в консумацията между момчетата и момичетата е несъществена с лек превес при момчетата.
По отношение на честотата на консумация на енергийните напитки данните показват, че 10,8% от 14–18-годишните консумират енергийни напитки всеки ден,
а 21% – няколко пъти седмично.
Проучването за хранителните навици на децата у нас е реализирано сред 800 деца и обхваща две възрастови групи: 7–13 години и 14–18 години, като е използван комбиниран подход – онлайн анкета и интервюта на живо. То включва обследване на хранителните навици по отношение на разбирането за здравословно хранене, видове консумирани храни, честота на хранене, хранене в училище, осъзнатото хранене като отношение към потреблението и опазването на околната среда и др.
Пълният доклад с резултатите от Националното представително проучване за хранителните навици на децата в България, част от дългосрочната информационна кампания „ХраненеСмисъл", ще бъде представен на 18-и септември.
Коментари